Resumé – Generalforsamling

Resumé af referat for generalforsamling i grundejerforeningen Gurrehavegård d. 8. marts 2016

Tilstede:
Gurrehavevej nr. 1, 4, 7, 10, 11, 14, 20, 22, 30, 33 (ved fuldmagt), 34, 39
Gurrehavegårdsvej 30 (ved fuldmagt), 34, 40, 46, 48, 50, 52, 54, 60

Velkomst ved formanden (Henrik GHV20)

  1. Valg af dirigent

Ture Alsvik er valgt.

  1. Formandens beretning

Bestyrelsen består af:

Formand: Henrik Andersen, Gurrehavevej 20

Stedfortræder og sekretær: Jørgen Bang Cramwikt, Gurrehavevej 39

Bestyrelsesmedlem: Johannes Pedersen, Gurrehavegårdsvej 54

Bestyrelsesmedlem: Jesper Kristensen, Gurrehavevej 4

Bestyrelsesmedlem: Ture Alsvik, Gurrehavegårdsvej 40

Administrator: Jørgen Jensen, Gurrehavevej 7 (valgt direkte på generalforsamlingen)

Revisor: Mette Jensen, Gurrehavevej 18 (valgt direkte på generalforsamlingen)

Bestyrelsen har i løbet af 2015 afholdt i alt 5 møder.

Aktiviteter i 2016:

Søndag d. 22. maj 2016: Arbejdsdag

Torsdag d. 23. juni 2016: Skt. Hans

Søndag d. 20. november 2016: Juletræstænding

  1. Godkendelse af regnskab

Regnskab blev godkendt uden bemærkninger.

  1. Godkendelse af budget

Budgettet er godkendt uden bemærkninger.

  1. Indkomne forslag

Der er ikke modtaget forslag andre forslag end bestyrelsens tre forslag.

Forslag 1: Klipning af vold

To gange pr. år er vedtaget med 19 stemmer for, 2 stemmer på andre forslag

Forslag 2: Randbeplantning mellem fodboldbane og markerne

Forslaget er afvist med 17 stemmer imod, 3 stemmer for. Det betyder, at de reserverede 15.000 kroner overføres til vejfonden

Forslag 3: Etablering af grøntudvalg

Niels GHV34, Nicolai GHGV34, Johannes GHGV54 melder sig til grøntudvalget.

  1. Fastsættelse af kontingent for 2017

Kontingent på 2.500 kr.er enstemmigt vedtaget.

  1. Valg af bestyrelsesmedlemmer

På valg er:

Ture Alsvik (ønsker ikke genvalg) og Johannes Petersen (modtager genvalg)

Bestyrelsen foreslår: Jesper Krogh (GHV11) som afløser for Ture og genvalg af Johannes.

Johannes GHGV54 genvalgt og Jesper GHV11 valgt.

  1. Valg af suppleanter

Der er for tiden ingen suppleanter, men der kan vælges to.

Bestyrelsen fortsætter uden suppleanter.

  1. Valg af revisor

Vi har i år haft fornøjelsen af Mette GHV18 som revisor og ønsker at takke hende for indsatsen. Vi er informeret om, at Mette gerne fortsætter, hvorfor bestyrelsen indstiller til genvalg.

Mette GHV18 genvalgt.

  1. Valg af administrator

Foreningen har haft særdeles stor gavn af Jørgens (GHV7) indsats – ikke kun som en nøjeregnende administrator, men også som en meget aktiv bidragyder i alle bestyrelsens og foreningens aktiviteter.

Bestyrelsen anbefaler genvalg.

Jørgen GHV7 genvalgt.

  1. Eventuelt

– En beboer spørger, hvem der har ansvar for fald på vejen i forbindelse med snevejr? Svar: Det er den enkelte grundejers ansvar at rydde ud til midten af vejen. Foreningens forsikring dækker for den del af vore veje, som grænser op til fællesområder. Vores aftale om snerydning er fuldt dækkende, der er intet krav om, at der skal saltes eller gruses.

– En beboer foreslår at få en fra bestyrelsen til at være med i administratorgruppen for facebook-gruppen Gurrehavevej/Gurrehavegårdsvej.

– Ros til bestyrelsen for indsatsen og fordi der gennemføres samlende aktiviteter som fastelavn, Sankt Hans og juletræstænding

– I 2017 kommer der skolebus fra Skærød til Bjørnehøjskolen. Opfordring til at melde sig ind i facebook-gruppen “Bevar Bjørnehøjskolens skoledistrikt”

 

Tak for god ro og orden, tak til de fremmødte, tak til dem, der meldte sig til bestyrelse og grøntudvalg, tak til Kamilla (GHV52), Annette (GHV48) og Pernille (eller var det mon Henrik?) (GHV20) for dejlige kager.

 

Mødet hævet kl. 21:00