Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2021

Dagsorden til ordinær generalforsamling 2021
Onsdag d. 18. august 2021 kl. 19.30

Generalforsamlingen finder sted på:
Legepladsen på Gurrehavevej

Dagsorden for generalforsamlingen i henhold til foreningens vedtægter § 8 stk. 4:

  1. Valg af dirigent
  2. Beretning fra formand eller bestyrelse
  3. Godkendelse af årsregnskab (se bilag)
  4. Godkendelse af budgetforslag (se bilag)
  5. Indkomne forslag

    Forslag #1:
    Bestyrelsen har sammen med rådgivning fra asfaltfirma foretaget inspektion af vores vejen i grundejerforeningen – nedenfor er præsenteret 3 optioner, som generalforsamlingen bedes tage stilling til:
    a)
    Der ønskes ikke truffet nogen beslutning omkring veje, da det aktuelt vurderes, at vejene i grundejerforeningen er i en sådan stand, at der ikke skal foretages større reparationer. Løbende tætning af revner sker – som normalt – på foranledning af bestyrelsen.
    Situationen genvurderes på næste generalforsamling.

    b)
    Det besluttes, at vores veje får et nyt slidlag og de mindre skader, som aktuelt er kommet – primært omkring brønde – udbedres nu, inden den underliggende vejkasse bliver ramt. Revner vil blive repareret – og forventes dermed ikke at træde frem i en årrække. Der foretages alle nødvendige fræsninger, således at vejene fremstår med et pænt og ensartet indtryk.
    Afstribning etableres i henhold til tidligere og gældende lovgivning.
    Den samlede udgift vil andrage: 1.000.000 kr.
    Arbejdet påbegyndes 1. halvår af 2022.

    c)
    Det besluttes, at arbejdet beskrevet i pkt. b skal gennemføres, men vi afventer 3-5 år med udførslen. Den samlede udgift forventes (med forbehold) at afdrage 1.000.000 kr. + 2% i inflation pr. år. Hertil skal lægges, at der forventeligt skal lave reparation af underliggende vejkasse 2-5 steder, ligesom der i perioden vil være løbende udgifter til renovering af revner mv. I perioden vil det også være nødvendigt at forbedre afstribning, da denne er nedslidt flere steder.
    Aktuelt tilbud: 1.000.000 kr.
    Forventet stigning på f.eks. 5 år: 2% pr. år, i alt 10% – anslået kr. 100.000
    Udgifter til større renovering – anslået 4 vejkasser (dyb renovering) x 25.000 – i alt kr. 100.000
    Løbende renovering i 5 år (som ellers ikke ville være nødvendigt): 5.000 – 20.000 kr. pr. år, anslået max. kr. 100.000
    Samlet kan vi forvente, at udgifterne til vejrenovering om 5 år, inkl. udgifter i den mellemliggende periode anslået vil løbe op i ca. 1.300.000

    Bestyrelsen er del i spørgsmålet omkring løsning a-b-c, og anmoder generalforsamlingen om at træffe beslutning i sagen

    Forslag #2:
    Denne forslag kommer kun til behandling, hvis forslag #1 ender med beslutning a eller c.
    Såfremt løsning b besluttes, trækkes forslag #2, da det ikke længere vil være nødvendigt.

    På generalforsamlingen den 18. august 2020 behandlede generalforsamling stillingtagen til den likvide beholdning. Der var tydelig indikation på, at generalforsamlingen ønskede en risiko spredning på to banker.
    Bestyrelsen har ikke effektueret denne beslutning af to årsager.
    Dels pga. behandlingen af vores vejsituation, der grundet Covid-19 har været svært at gennemføre og der evt. vil reducere den likvide beholdning og dels ønsket om at afdække evt. alternativer.

    Bestyrelsen anmoder generalforsamlingen om, at

    a) Bekræfte, at der ønskes en risikospredning på 2 banker, men de omkostninger, som dette naturligvis vil medføre.

    b) Investering i lavrisiko investeringsforening

    Bestyrelsen er del i spørgsmålet omkring løsning a-b, og anmoder generalforsamlingen om at træffe beslutning i sagen.
  1. Langtidsplan for foreningen forventninger til kontingentet de næste 15-20 år.
  2. Fastsættelse af kontingent (for 2022). Bestyrelsen foreslår, at kontingentet fastsættes uændret til 2500 kr. pr. år.
  3. Valg af bestyrelsesmedlemmer. På valg er:
    a. Brian Rasmussen (GHV29) (modtager ikke genvalg)
    b. Jesper (GHV41) (modtager ikke genvalg)
  4. Valg af 0-2 suppleanter
  5. Valg af revisor
  6. Valg af administrator
  7. Eventuelt

Forslag til vedtagelse på den ordinære generalforsamling må for at blive behandlet være indgivet skriftligt til bestyrelsen senest 14 dage før generalforsamlingen (4. august 2021). Herefter skal bestyrelsen foranledige, at forslagene fremsendes eller omdeles til medlemmerne senest 7 dage før generalforsamling (11. august 2021) finder sted.
Såfremt et forslag indbragt for generalforsamlingen påtænkes at belaste foreningen økonomisk skal det angives hvad en evt. vedtagelse vil koste. Uden beløbsangivelse kan der ikke på generalforsamlingen træffes beslutning.
Forslag, der bringes under generalforsamlingens agenda 12 (Eventuelt), kan ikke bringes til afstemning på den igangværende generalforsamling.

Svar udbedes senest 10. august 2021 ved at sende en mail til: GF@gurrehavegaard.dk

Med venlig hilsen
Bestyrelsen